همه چیز در مورد سقف سبک پلی استایرن
نوشته شده توسط : arnoldmary

یکی از مهمترین قسمت های ساختمان سقف ها هستند از این رو استفاده از مصالح با کیفیت برای ساخت آن ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. یکی از مصالح مدرن که امروزه بسیار مورد توجه واقع شده است پلی استایرن ها می باشند. سقف های پلی استایرن از مزیت های بسیار زیادی برخوردار هستند. در اینجا قصد داریم به بررسی همه چیز در مورد سقف سبک پلی استایرن بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این موضوع همراه باشید. 

یونولیت سقفی 

سقف سبک پلی استایرن چیست

درباره ی سقف سبک پلی استایرن باید بگوییم این نوع سقف مدرن بسیار سبک وزن است. در کنار آن از مقاومت بسیار مطلوبی در برابر حرارت از خود نشان می دهد. این نوع سقف دارای هسته ی پلی استایرن می باشد که در حالت معمولی از ساختار سلولی بازی برخوردار می باشد. برخورداری از ساختار سلولی در این سقف ها موجب شده که ورود و خروجح هوا به شکل موثری انجام بگیرد. علاوه بر این ساختار این نوع سقف در کاهش بار مرده ساختمان تاثیر بسیار زیادی دارد. با توجه به ویژگی های پرتعداد این نوع سقف از آن به عنوان یک جایگین مناسب برای سقف های سنتی یاد می کنند.

مهم‌ ترین مزایای سقف سبک پلی استایرن

همه ی سقف هایی که امروزه در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند از مزایا و ویژگی های متعددی برخوردار هستند. سازندگان ساختمان ها می توانند بر اساس شرایط و نیاز خود از روش های مختلف برای ساخت پروژه های گونگون استفاده می کنند.

در حالت کلی می توانیم ادعا کنیم استفاده از روش هایی مانند سقف سبک پلی استایرن برای دست یابی به هدف هایی مانند کاهش هزینه ها، سبک سازی و کاهش بار مرده ساختمان ها، ایجاد امنیت و ایمن سازی می باشد. در ادامه قصد داریم به مهمترین مزیت های سقف های پلی استایرن اشاره کنیم.

  • سقف های پلی استایرن در مقایسه با دیگر نمونه های سقف های سنتی از وزن کمتری برخوردار هستند. همین ویگی باعث می شود که وزن سازه ها به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند. برخورداری از وزن پایین در این سازه ها موجب می شود در هنگام بروز رویدادهایی مانند زلزله سازه ها آسیب و خسارت های کمتری را تجربه کنند.
  • سقف سبک پلی استایرن به دلیل استفاده از متریال به کار رفته در ساخت آن ها از مقاومت بالایی برخوردار است همبن امر باعث می شود سازه ها در برابر نفوذ حرارت و صوت بسیار مقاوم عمل کنند. این امر می تواند موجب کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در آن شود. قابلیت عایق صوتی سقف ها برای اهالی ساختمان ها محیط آرام و ساکتی را ایجاد می کند.
  • بلوک های یونولیت که برای ساخت سقف سبک پلی استایرن به کار می روند در برابر نفوذ آب کاملا مقاوم هستند، به نوعی ضد آب می باشند بنابراین مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و انواع مایعات از خود بروز می دهند. می توانید این مصالح را در مناطق با شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کنید.
  • یکی دیگر از مزایای مهم سقف های پلی استایرن انعطاف پذیری بالای آن ها می باشد. این قابلیت به کاربران امکان ایجاد تغییرات در طرح، شکل بلوک ها را می دهد. کاربران می توانند بلوک های پلی استایرن را بر اساس سلیقه ی خود به اشکال هندسی مختلف در بیاورند.

 

 

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی کاربردها و مزایای سقف سبک پلی استایرن پرداختیم. نکته ی مهمی که در رابطه با این نوع سقف ها وجود دارد، انتخاب نمونه های باکیفیت است. برای خرید مصالح لازم است نهایت دقت را به کار ببندید و به مراکز معتبر نظیر گروه آسمان فوم به عنوان یکی از تولیدکنندگان متخصص در این زمینه مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: یونولیت سقفی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: